PRZETARG Nr 58: Na dostawę leków dla SP ZOZ MSW w Koszalinie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) OFICJALNA NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Nazwa Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSW w Koszalinie |
Nazwisko osoby upoważnionej do kontaktów mgr inż. Janusz Jamrozik |
Adres ul. Szpitalna 2 |
Kod pocztowy 75-720 |
Miejscowość Koszalin |
Województwo zachodniopomorskie |
Telefon 94 347-16-70 |
Faks 94 341-16-97 |
Poczta elektroniczna (e-mail) Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Adres internetowy (URL) www.poliklinika.koszalin.pl |
I. 2) ADRES, POD KTÓRYM MOŻNA UZYSKAĆ DALSZE INFORMACJE
j/w
I.3) ADRES, POD KTÓRYM MOŻNA UZYSKAĆ SPECYFIKACJĘ ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
j/w
I.4) ADRES, NA KTÓRY NALEŻY PRZESYŁAĆ OFERTY
j/w
I.5) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
I. Nazwa i adres zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSW w Koszalinie, 75-720 Koszalin, ul. Szpitalna 2.
II. Określenie trybu zamówienia: przetarg nieograniczony.
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poliklinika.koszalin.pl
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa leków dla SP ZOZ MSW w Koszalinie podzielona na części według następujących grup lekowych:
I. Leki i materiały medyczne, suplementy
II. Płyny infuzyjne
Szczegółowy wykaz leków zawiera załącznik nr 4 do SIWZ.
V. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
VI. Termin wykonania zamówienia:
1) Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało zrealizowane przez 24 miesiące od daty podpisania umowy.
2) Dostawa towaru odbywać się będzie sukcesywnie i stosownie do potrzeb Zamawiającego.
VII. Warunki udziału w postępowaniu:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24. ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego w trybie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2008 r. nr 45, poz. 271 z późn. zm.).
2. Zamawiający dokona oceny, czy Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia w formie standardowego formularza jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia zwanego dalej jednolitym dokumentem sporządzonym zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. Zamawiający informuje, że jednolity dokument można pobrać ze strony: https://www.uzp.gov.pl i wypełnić w miejscach wskazanych przez Zamawiającego zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Informacje zawarte w jednolitym dokumencie stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Oferta wspólna.
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Oferta wspólna musi być przygotowana i złożona w następujący sposób:
a) partnerzy ustanawiają i wskazują pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich partnerów,
c) wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, jednolity dokument składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie.
VIIa. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia:
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13,14 i 21 ustawy Pzp wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed wpływem terminu składania ofert
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu
3) zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
4) oświadczenia Wykonawcy o:
a) braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia co do spłat tych należności,
b) braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego i zakresu ubiegania się o zamówienie publiczne,
c) niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (DZ.U.2016.716),
d) przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; UWAGA: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 ustawy Pzp przekaże Zamawiającemu oświadczenie (w oryginale) o przynależności bądź braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów określonych w ust. 1 pkt 1) – 4) oraz:
1) w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający żąda odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
2) w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający żąda aktualnego zezwolenia – decyzji wydawanej przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego zezwalającej na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie obrotu hurtowego produktami leczniczymi przeznaczonymi dla ludzi.
3. Zamawiający może na każdym etapie niniejszego postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne – do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
Wykorzystanie potencjału innego podmiotu.
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do całości zamówienia lub jego części polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, na zasadach określonych w art. 22 a ustawy Pzp.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 ustawy Pzp.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów przedstawiając Zamawiającemu dokumenty, które określają zakres dostępnych zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania tych zasobów przy wykonywaniu zamówienia oraz zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy, na zasoby którego wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22 a ust. 1 odbywa się zgodnie z art. 36 b ust. 2 ustawy Pzp.
4. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
Dokumenty składane przez podmioty zagraniczne.
1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt VI.1., składa:
1) pkt 1) – informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp,
2) pkt 2-4) – dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
3.Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt VI.1.1) składa dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1) niniejszego rozdziału, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby.
4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności wymaganych w pkt VI dokumentów lub oświadczeń w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
5. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1) i pkt 2) lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
VIII. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości:
a) 148120,37 zł. na I część zamówienia,
b) 1783,61 zł. na II część zamówienia.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
3) gwarancjach bankowych
4) gwarancjach ubezpieczeniowych
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego prowadzone przez Bank Gospodarstwa Krajowego O/Szczecin Nr 08 1130 1176 0022 2136 3720 0001 z dopiskiem „Przetarg na leki”.
5. Za termin wniesienia wadium uważa się dzień wpływu środków na konto Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądze należy złożyć w oryginale w sekretariacie Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1400.
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
LP. | Kryterium | Znaczenie |
1. | Cena (brutto) |
waga 60% |
2. |
Ilość dostaw dziennie (dni robocze) – min. 2 |
waga 30% |
3. |
Termin płatności (min. 30 dni) |
waga 10% |
Oferty oceniane będą punktowo.
Maksymalna liczba punktów wynosi 100.
W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym oferentom będą przyznawane punkty według następujących zasad:
Kryterium – cena brutto
cena brutto = (cena brutto najniższa/cena brutto oferty badanej) * 60
Kryterium – ilość dostaw dziennie
ilość dostaw dziennie = (ilość dostaw oferty badanej/ilość dostaw najwyższa) * 30
Kryterium – termin płatności
termin płatności = (termin płatności oferty badanej/termin płatności najdłuższy) * 10
X. Termin składania ofert., adres na który oferty muszą zostać wysłane, oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone:
Ofertę, sporządzoną zgodnie z wymaganiami SIWZ, należy przesłać lub złożyć w sekretariacie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej MSW w Koszalinie przy ul. Szpitalnej 2, 75-720 Koszalin (p. 220, budynek A) do godz. 12:00 do dnia 09.01.2017 r.
Ofertę należy sporządzić w języku polskim (dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski).
XI. Termin związania ofertą: Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XII. Przedmiotem postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej.
XIII. Przedmiotem postępowania nie jest ustanowienie dynamicznego systemu zakupów.
XIV. Przedmiotem postępowania nie jest prowadzenie aukcji elektronicznej.
XIV. Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 21 listopada 2016.
DOKUMENTY DO POBRANIA
Powrót do zamówień publicznych