Deklaracja dostępności
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Koszalinie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.poliklinika.koszalin.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego https://poliklinika.koszalin.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2015-12-30
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-03-20
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
· pochodzą z różnych źródeł,
· są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
· opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
· posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści.
Oświadczenie sporządzono dnia 2023-03-27. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi na dzień 2024-03-20.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z sekretariatem - droga mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. lub dzwoniac pod numer telefonu 94 3471670.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania i skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie .
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
SP ZOZ MSWiA w Koszalinie , ul. Szpitalna 2, 75-720 Koszalin:
OPIS architektoniczny - pobierz
SP ZOZ MSWiA w Słupsku ul. Lelewela 58, 76-200 Słupsk
Na placu wewnętrznym znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
W placówce przed wejściem głównym znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich.
W placówce od strony placu wewnętrznego można bezpośrednio wejść do budynku POZ i AOS bez barier.
W placówce na każdym poziomie znajduje się dostępna toaleta dla ON.
W rejestracji placówki należy zgłosić specjalne potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami, do których dostosujemy obsługę poszczególnych petentów.
Do placówki i wszystkich jego pomieszczeń, gdzie świadczone są usługi POZ i AOS można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem po uprzednim uzgodnieniu w rejestracji.
W placówce nie ma pętli indukcyjnych.
W placówce nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
OPIS architektoniczny - pobierz
SP ZOZ MSWiA w Słupsku ul. 3-go Maja 96; 76-200 Słupsk
Na placu wewnętrznym znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
W placówce na poziomie przyziemia (parking) znajduje się wejście dla ON, dostęp do windy dla ON.
W rejestracji Poradni Zdrowia Psychicznego należy zgłosić specjalne potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami, do których dostosujemy obsługę poszczególnych petentów.
Do placówki i wszystkich jego pomieszczeń, gdzie świadczone są usługi PZP i Medycyny Pracy można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem po uprzednim uzgodnieniu w rejestracji.
W placówce nie ma pętli indukcyjnych.
W placówce nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W placówce jest winda dostosowana dla osób z niepełnosprawnością
OPIS architektoniczny -pobierz
SP ZOZ MSWiA w Połczynie Zdrój Pl. Wolności 1a
Dokładamy wszelkich starań by osoby z niepełnosprawnościami zostały obsłużone z jak największą starannością.
Sprawozdanie z dostępności za okres 2019-2022 - pobierz
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Koszlainie realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich
„Doposażenie SP ZOZ MSWiA w Koszalinie w celu przeciwdziałania COVID-19” nr RPZP.07.07.00-32-N031/20
w ramach Działania 7.7 Wdrożenie programów wczesnego wykrywania wad rozwojowych i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niepełnosprawnością oraz przedsięwzięć związanych z walką i zapobieganiem COVID-19, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020.
Celem projektu jest zakup wyposażenia i sprzętu medycznego, środków ochrony osobistej, sprzętów i środków do dezynfekcji, wyposażenia obiektowego i budowlanego oraz laboratoryjnego dla szpitali związanych bezpośrednio z walką i przeciwdziałaniem COVID-19;
Dofinansowanie projektu z UE - 440 490,00 PLN
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Koszalinie
współrealizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich
„Zapewnienie bezpieczeństwa i opieki pacjentom oraz personelowi zakładów opiekuńczo-leczniczych, domów pomocy społecznej, zakładów pielęgnacyjno-opiekuńczych i hospicjów na czas Covid-19”.
Pozyskane środki pomogą ograniczyć negatywne skutki wystąpienia epidemii COVID-19 wśród pacjentów i pensjonariuszy oraz personelu zakładów opiekuńczo-leczniczych, zakładów pielęgnacyjno-opiekuńczych, hospicjów oraz Domów Pomocy Społecznej.
Środki finansowe z projektu PO WER to przede wszystkim fundusze na dodatkowe wynagrodzenia dla pielęgniarek, ratowników medycznych, fizjoterapeutów, opiekunów medycznych oraz członków personelu pomocniczego placówek, którzy – ze względów bezpieczeństwa i ograniczania ryzyka zakażenia – musieli zrezygnować z innych miejsc zatrudnienia. Dodatkowo w celu maksymalizacji założonych efektów umożliwiono w placówkach objętych projektem wdrożenie dobrowolnego modelu bezpiecznego systemu pracy, aby chronić najbliższych przez zarażeniem. Ze środków projektu zakupione zostaną także środki ochrony osobistej oraz środki dezynfekcyjne dla personelu oraz pacjentów.
W ramach realizacji umowy nr COVID-19.11.03 Zakład w Słupsku otrzymał wsparcie w wysokości 101 563,29 zł.
W ramach realizacji umowy nr COVID.19.16.0004 Zakład w Koszalinie otrzymał wsparcie w wysokości 58 859,08 zł.
Poniżej dostępny jest odnośnik pod którym można pobrać, wzór zgody na spotkanie przedstawiciela firmy farmaceutycznej lub handlowej z pracownikiem SP ZOZ MSWiA uprawnionym do wystawiania recept.
Dokumenty do pobrania:
Informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 roku weszły w życie przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO. Celem poniższej informacji jest powiadomienie naszych Pacjentów o zasadach i warunkach przetwarzania ich danych osobowych od dnia 25 maja 2018 roku w związku z udzielanymi świadczeniami zdrowotnymi. Informacje przekazujemy na podstawie art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), dalej RODO.
Klauzula informacyjna - art. 13 RODO
Przychodnia realizuje obowiązek informacyjny w stosunku do Pacjenta poprzez:
1. Umieszczenie wymaganych klauzul informacyjnych na stronie internetowej podmiotu leczniczego: www.poliklinika.koszalin.pl.
2. Umieszczenie wymaganych informacji na tablicach informacyjnych w Przychodni, na korytarzu głównym, przy głównym wejściu do Przychodni,
3. Swobodny dostęp do wymaganych informacji przy każdej Rejestracji Przychodni.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO informujemy:
1. Administratorem danych osobowych Pacjentów jest Samodzielnym Publicznym Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Koszalinie, ul.Szpitalna 2, 75-720 Koszalin, wpisanym do rejestru Stowarzyszeń Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji, Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000006439, akta rejestrowe przechowywane są w Sądzie Rejonowym w Koszalinie IX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego (zwany dalej jako „ADO”).
2. ADO wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować; a) pod adresem: 75-720 Koszalin, ul. Szpitalna 2 , b) pod adresem mailowym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Pani/Pana dane osobowe, jako Pacjentów, przetwarzane będą do celów zdrowotnych, świadczenia usług medycznych, tj. działalności leczniczej i świadczeń zdrowotnych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit.c RODO oraz na podstawie art. 9 ust.2 lit. h RODO; Do celów tych w szczególności należy:
➢ diagnoza medyczna i leczenie,
➢ profilaktyka zdrowotna,
➢ zapewnienie opieki zdrowotnej,
➢ zarządzanie systemami i usługami opieki zdrowotnej, takimi jak: rejestracja pacjentów, weryfikacja uprawnień do uzyskania świadczenia,
➢ zapewnienie zabezpieczenia społecznego oraz zarządzania systemami i usługami zabezpieczenia społecznego, w tym wystawianie zaświadczeń lekarskich.
Realizując powyższe cele nie jest wymagana uzyskanie odrębnych indywidulanych zgód przez Pacjentów.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na następującej podstawie prawnej:
- art. 6 ust. 1 pkt c) RODO,
- przepisy prawa krajowego, min.: ➢ art. 3 ust. 1, 2 ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, ➢ art. 24 ustawa 06 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ➢ ustawa z dnia 05 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, ➢ art. 54 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 roku o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub innych właściwych przepisów z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych, ➢ inne przepisy szczegółowe regulujące udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
5. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą:
- ADO;
- inne podmioty wykonujące działalność leczniczą, w zakresie niezbędnym do zapewnienia ciągłości i kompleksowości procesu profilaktycznego, diagnostycznego oraz leczniczego;
- Narodowy Fundusz Zdrowia, i inni płatnicy publiczni, w celu niezbędnym do realizacji umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych zawartych z płatnikiem, w tym dla celów statystycznych i rozliczeniowych,
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
- inne instytucje, organy, podmioty, które mają prawo do przetwarzania danych osobowych na podstawie RODO, prawa krajowego, w zakresie niezbędnym do realizacji celów statutowych, w tym zdrowotnych oraz na podstawie zawartych przez ADO umów powierzenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 28 RODO.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez okres określony w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu, oraz prawo do przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO, z zastrzeżeniem jednak ograniczeń praw wynikających z prawa powszechnie obowiązującego.
9. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych w celach ochrony zdrowia jest wymogiem ustawowym i dotyczy każdego pacjenta. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych może być odmowa udzielenia świadczenia zdrowotnego, z zastrzeżeniem sytuacji nagłych dla ratowania życia i zdrowia.
11. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.